Den 24 mars 1994 öppnade Hugo’s Herr på Järnvägsgatan portarna för allra första gången. Far och son, Sune och Mathias Carlsson döpte herrekiperingen efter Mathias morfar vid samma namn. Morfar och svärfar Hugo hade själv mångårig erfarenhet inom branschen och var mannen som visade textilvärlden för Sune och Mathias.
Från starten har butiken haft samma röda tråd, personlig stil, personlig service.
Kvalitetskläder från branschens ledande leverantörer med fokus på det dressade modet. Med ett mål att kunna leverera varor till killar och män i åldrarna 18-100 år.
Under 2010-talet har butiken gått från Hugo’s Herr till Hugos. Precis som kavajaxlarna har gått från Don Johnson i Miami Vice, till dagens italienska okonstruerade lättaxel.
Man finner inte bara kostymer och kavajer, utan casualmodet börjar ta mark inne i butiken, utan att kvalitén tummas på.
Med rötterna i den dressade klädseln växer grenarna och ni finner det mesta den moderne mannen behöver.
Via främst TV och radio har vi marknadsfört oss på mängder av tokiga sätt genom åren.
Allt från vårt eget dansband, Hugoz, till att vi själva har varit skyltdockor i fönstren ut mot Järnvägsgatan.
Med underbara kunder och härlig feedback blir det lätt för oss att trivas med det arbete vi utför. Idag jobbar vi främst mot sociala medier så som Instagram och Facebook med texter, foton och rörlig bild.
Idag står vi stadigt med den ena foten i klassiska anor där kvalitét inte får tummas på, våra kläder sys till exempel för det mesta i Italien eller Sverige med tyger hämtade från några av världens främsta väverier, där konsten att väva finaste ull har vandrat nedåt i generationer över hundratals år.
Samtidigt står vi med andra foten i dagens stilmodevärld, där det faktiskt kan vara tillåtet att ha sneakers till kostym eller att knäppa upp översta knappen (men bara översta, vi är inga barbarer) på skjortan under after worken. Visste ni till exempel att vi varje år åker till Florens för att besöka Pitti Uomo, världens största modemässa för dressat mode?
Här träffar vi leverantörer och handplockar kläderna inför kommande säsong, samtidigt som vi låter oss inspireras av de senaste trenderna, ”straight from the source”. Vi besöker även Stockholms modevecka varje år där vi också träffar leverantörer, köper in kläder och spanar in senaste nytt från minimalismens mecka.
Ibland åker vi på studiebesök till Borås och våra svenska leverantörer, med syfte att få lära oss mer om hela tillverkningsprocessen, allt för att kunna garantera er kläder av högsta kvalitét.